reklama

Loď na rieke

Postavila som bicykel na stojan a sadla si na lavičku pri brehu rieky. Bol večer a zapadajúce slnko osvetľovalo všetko dookola na oranžovo. Mala som za sebou už veľa najazdených kilometrov, tak som si potrebovala trochu oddýchnuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Lavičku, na ktorej som práve sedela, som vybrala zámerne. Hneď pred ňou na behu rieky kotvila obrovská loď s presklenými stenami, takže bolo veľmi dobre vidieť, čo sa dialo v jej vnútri. Kuchári dokončovali večeru a nakladali horúce jedlá na taniere, čašníci nervózne pobehovali po sále, v ktorej boli honosne ozdobené stoly, roznášali fľaše s vínom a akási pani na poslednú chvíľu aranžovala kvety vo váze položenej na najväčšom stole.

Najviac ma však upútalo čosi iné. Z vrchu lode sa ozýval hlučný smiech. Stálo tam mnoho krásne odetých ľudí. Boli rozostavení do polkruhu a v ich samom strede bol ktosi v čiernom a v bielom - ženích s nevestou. Práve sa fotili. Videla som, ako veľmi sa svadobný fotograf snažil urobiť čo najkrajšiu fotku výnimočnej chvíle. Myslím, že sa mu aj podarila. Usmiatí ľudia, loď a zapadajúce slnko mali svoje čaro a ako bonus, v pozadí záberu sa týčil krásny hrad vysoko na skale na druhej strane rieky. Len zvláštne bolo, že ženích stál vedľa nevesty nehybne ako kameň a nesmial sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po fotení sa vydali hostia dole schodmi do lode, kde si posadali za slávnostné stoly a hostina sa mohla začať.

V tichu som tam vonku sedela a sledovala, ako sa celá svadobná pospolitosť raduje, ako si štrngajú na prípitok, tlieskajú pri bozku mladomanželov, nadšene pozerajú do bohato naložených tanierov, ktoré priamo pred nich kládli čašníci... Mne bolo na lavičke trochu zima a v bruchu mi škvŕkalo od hladu, ale aj tak bolo príjemné len tak tam byť a sledovať, čo sa predo mnou odohrávalo.

Počas slávnostnej večere sa nad tanečným parketom na stene premietali fotky mladomanželov. Myslím, že hostia si ich nevšímali. Tí mali plné ruky práce s večerou, ale ja som mala čas, tak som na fotky pozerala – on a ona v objatí na pláži, ona padá v plavkách do vody a on sa smeje, ako dobre ju sotil, on a ona pijú spolu víno, nasadajú do lietadla, na prechádzke so psom, on a ona spolu varia, sedia v obývačke s pivom v ruke, stavajú spolu snehuliaka, on na zemi a ona ho guľuje, v horách na turistike, v člne na vode, on a ona ležia na posteli v hoteli, v objatí pri bazéne, pyramídy, Eiffelova veža, Big Ben, Disney park, Socha slobody, obaja v žltom taxíku, niekto má narodeniny, veľká oslava s priateľmi, palmy a more, obaja sedia na slonoch, potápajú sa, dali si urobiť dočasné tetovania... Na každej jednej fotografii pôsobili veľmi šťastne. Fotiek bolo neskutočne veľa, až som sa čudovala, ako je možné isť na toľko exotických dovoleniek v priebehu pár rokov a zažiť toľko zaujímavých vecí. Aj ja by som túžila veľa cestovať...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrazu ma však čosi zarazilo.

Veď na tých fotkách pôsobia už akoby dávno boli svoji. Bolo vidno, že sa už dlho poznajú, majú spoločný život, spolu bývajú, spolu cestujú... A oni sa len teraz vzali???

Pozrela som do sály. Večera práve skončila. Ženích sedel nehybne vedľa nevesty, pozeral na jednu stranu a nevesta na druhú. Bol to zvláštny pohľad. Všetci ostatní pôsobili živo a radostne, len oni dvaja boli akísi „zamrznutí a spolu sa nebavili. Keď ich niekto aj oslovil, bolo vidno, že sa usmiali a čosi odpovedali, ale navzájom sa na seba nepozreli s úsmevom. Pripadalo mi to, akoby si prišli už takí všední... Možno to bol len môj subjektívny dojem. Neviem, prečo sa tak tvárili. Nepoznala som ich, ale ešte nikdy som to na svadbe nevidela. Fotky sa naďalej premietali na stene jedna za druhou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že spolužitie pred svadbou nie je pre vzťah dobré, práve naopak, bráni tomu, aby sa medzi mužom a ženou vybudoval pevný vzťah, na ktorom postavia svoje manželstvo a celú budúcnosť. Títo mladomanželia však vzbudili u mňa veľký rešpekt a obdiv. Urobili niečo, čo je už nemoderné, čo sa už nenosí... Verejne si povedali svoje áno. Podpísaním svadobnej zmluvy si odvážne sľúbili vernosť až kým ich smrť nerozdelí. A táto verejná zmluva ovplyvní celý ich nasledujúci život. Oveľa ľahšie je nechať si otvorené zadné dvierka, veď čo ak a nevziať sa... Ale to nie je prejav skutočnej, hlbokej, úprimnej, vernej, obetavej a trpezlivej lásky. Títo dvaja si zadné dvierka nenechali, oni sa rozhodli pre lásku spečatenú na papieri s plným vedomím zodpovednosti. A to je podľa mňa v súčasnej dobe veľká vec, na to si trúfne už málokto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom moje myšlienky odbočili kúsok inde.

Neviem prečo je tak ťažké si v súčasnej dobe nájsť životného partnera, prečo sa vzťahy nevedia premostiť a porásť hlbšie, prečo je tak veľa mladých krásnych žien a mužov, ktorí majú síce mnoho kamarátov a známych, ale vo svojich srdciach sú veľmi osamelí a smutní. Veď muž a žena boli stvorení, aby boli spolu a navzájom sa radovali a pomáhali si. Samému je smutno...

Slnko úplne zapadlo a prišla tma. Svietil jedine hrad, dorastajúci Mesiac na oblohe a loď kotviaca oproti mne. Už mi bola poriadna zima a hlad sa znásobil, preto som nechala všetky otázky bez odpovede radšej na lavičke pri brehu, vysadla na môj bicykel a viac ma tam nebolo.

Láska je trpezlivá, láska je dobrotivá, nezávidí, nevypína sa, nevystatuje sa, nie je nehanebná, nie je sebecká, nerozčuľuje sa, nemyslí na zlé, neteší sa z neprávosti, ale raduje sa z pravdy. Všetko znáša, všetko verí, všetko dúfa, všetko vydrží. (1. Kor 13:4-7)

Anna Mezovská

Anna Mezovská

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pochádzam zo stredného Slovenska. Študovala som environmentálnu chémiu a následne som absolvovala štúdium dokumentárnej fotografie a misijnej práce v zahraničí. Krátko som sa na univerzite venovala i štúdiu výživy ľudí. V súčasnosti sa venujem fotografii, cestovaniu, písaniu a práci s deťmi. Mám veľmi rada beh na dlhé trate, lyžovanie či plávanie, maľbu, prácu v záhrade, zvieratá, kreatívnu ručnú tvorbu a grafický design.“Rabbit's clever," said Pooh thoughtfully."Yes," said Piglet, "Rabbit's clever.""And he has Brain.""Yes," said Piglet, "Rabbit has Brain."There was a long silence."I suppose," said Pooh, "that that's why he never understands anything.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDeťom

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu