reklama

Bezdomovec

Dnes, keď som išla ráno do práce, na jednej zastávke pristúpil do autobusu akýsi bezdomovec. Vošiel zadnými dverami a usadil sa na prvom voľnom sedadle.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Okamžite bolo vo vzduchu cítiť jeho nepríjemný zápach. Ľudia, ktorí boli nablízku, postupne opúšťali svoje miesta a prechádzali do prednej časti autobusu, až bezdomovec zostal vzadu úplne sám...

A znova dnes, keď som išla so 4-ročnou Rebekou na prechádzku do veľkej záhrady uprostred mesta, videli sme ďalšieho bezdomovca, ktorý spal na lavičke. Živo sme sa o čomsi s Becky rozprávali, no akonáhle sme sa ku nemu priblížili, Becky si okamžite priložila prst na ústa a potichu, šepotom pokračovala so mnou v debate. Išla pri tom po špičkách, aby toho uja na lavičke naozaj nezobudila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom zase na inom mieste pod stromom spal ďalší ujo bezdomovec. V ruke zvieral prázdnu plastovú fľašu od vína a okolo neho lietal roj hnusných múch. Becky znova stíchla a jemne popri ňom prešla. Neriešila, či smrdí, či je špinavý, či lietajú okolo neho muchy. Ba ani to, prečo vlastne spí len tak vonku... Ona sa na týchto ľudí pozerá inakšie. Sú pre ňu ako ostatní "normálni" ľudia. Nevidí rozdiel. Práve býva ku nim niekedy ešte viac súcitnejšia a milšia.

Je krásne pozerať na svet čistými očami, ako majú deti. Vidia toho niekedy omnoho viac a majú krajšie pohľady než my dospelí...

Becky a ja
Becky a ja 
Anna Mezovská

Anna Mezovská

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pochádzam zo stredného Slovenska. Študovala som environmentálnu chémiu a následne som absolvovala štúdium dokumentárnej fotografie a misijnej práce v zahraničí. Krátko som sa na univerzite venovala i štúdiu výživy ľudí. V súčasnosti sa venujem fotografii, cestovaniu, písaniu a práci s deťmi. Mám veľmi rada beh na dlhé trate, lyžovanie či plávanie, maľbu, prácu v záhrade, zvieratá, kreatívnu ručnú tvorbu a grafický design.“Rabbit's clever," said Pooh thoughtfully."Yes," said Piglet, "Rabbit's clever.""And he has Brain.""Yes," said Piglet, "Rabbit has Brain."There was a long silence."I suppose," said Pooh, "that that's why he never understands anything.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDeťom

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu