reklama

Keď Boh robí zázraky

Niektorý deň pred Vianocami som bola pri Beky a ako sme si práve čosi spolu čítali z knižky v jej izbe, zrazu mi pípla v mobile smska. Beky na to hneď reagovala a pýtala sa, kto mi píše.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Správa bola od mojej kamarátky a bolo v nej, že jej známej známemu (no proste neviem komu) sa narodilo práve bábätko. Dieťatko je v poriadku, ale maminka zomiera. Má veľmi silné krvácania po pôrode a lekári si nevedia s ňou dať rady. Je v umelom spánku na ARE a jej život visí na vlásku...

Zostala som zarazená, ako som si to prečítala. Vôbec som nevedela, o koho ide a prečo mi to vlastne kamarátka píše.

Beky si všimla, že som v rozpakoch. Nedala sa však odradiť a chcela, aby som jej povedala, čo sa v správe píše.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chvíľku som váhala, či jej mám hovoriť takú vážnu správu. Veď je ešte len dieťa a od takýchto vecí by mohla byť zatiaľ uchránená... Ale napokon som sa rozhodla, že jej to poviem, ale len tak, aby ju to nijako nezranilo. Ťažilo ma to a potrebovala som sa o tom s niekým zdieľať. Povedala som jej stručne, že jednej maminke sa teraz narodilo bábätko a že bábätko je v poriadku, ale maminke je veľmi zle...

Beky má len tri rôčky, ale je už i v tomto malom veku veľmi citlivá a vnímavá na potreby druhých ľudí a nie je jej ľahostajné, ak niekto plače, bolí ho bruško alebo je smutný. Veľmi rada si číta Bibliu a asi najviac zo všetkého ju v nej fascinujú príbehy, ako Pán Ježiš chodí ku chorým ľuďom a uzdravuje ich. Možno to Beky vníma aj preto, že jej obaja rodičia sú lekári a doma niekedy spomenú, že je niekto chorý a že ho liečili. A možno je to aj preto, že Beky má ten výnimočný dar empatie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som je povedala, čo je v správe napísané, ihneď zoskočila zo svojej postieľky a prisadla si ku mne na zem. Chytila ma za ruku a povedala, aby som sa modlila. Ona bude počúvať.

Zostala som prekvapená. Ako vedela, že najlepšie v tejto situácii je modliť sa? Kto ju to naučil?

Viem, že keď raz mal jeden môj kamarát ťažký deň v práci, tak sme sa s Beky za neho modlili a naozaj sa to potom u neho ešte v ten deň vyriešilo. Tak možno si to Beky stadiaľ pamätala, ako sme vtedy prosili Pána Boha, aby pomohol môjmu kamarátovi v robote.

Beky zatiaľ nevie hovoriť modlitbu vlastnými slovami, ale zato veľmi rada pozorne počúva, ak sa niekto modlí. Jej celá krásna a čistá bytosť sa akoby pripojí ku človeku, ktorý hovorí slová smerujúce do neba a Beky potom verí, že sa to naozaj stane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti sú v tomto oveľa ďalej než my, dospelí ľudia. Ony naozaj veria, že Pán Boh počuje ich modlitbu a aj na ňu odpovie. Ich viera je úplná. To sa vlastne aj píše v Biblii, aby sme my, veľkí, toľko nepochybovali, ale verili Bohu, ako veria malé deti. To neznamená tak naivne, detinsky, ale znamená to, že budeme veriť úplne, že ani iná možnosť neexistuje, proste Pán Boh to urobí, lebo On je dobrý.

Tak som sa teda modlila, aby Pán Ježiš uzdravil danú maminku po pôrode a Beky počúvala moje slová. Pocity a myšlienky vo mne však boli kadejaké. Akosi som v danej chvíli nevedela, či to v niečom môže pomôcť, keď situácia je taká vážna... Áno, zase to boli tie spochybňujúce myšlienky - veď to nemá význam, tak prečo to robíš??? Ako už len modlitba môže pomôcť, veď ani nevieš, o koho ide??? Ale snažila som sa ich hneď zlikvidovať v mojej mysli a navyše, bola tu Beky, ktorá naozaj verila! Ona nevedela prijať, že maminka bábätka má zomrieť a že bábätko bude bez maminky. To jej proste nesedelo, že by Pán Boh také chcel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskoro poobede mi písala znovu kamarátka, že sa to u danej maminky zlepšilo, ale že ešte stále je to veľmi vážne a že manžel sa veľmi bojí, ako to celé skončí.

Keď som to povedala Beky, pozrela na mňa a s úplnou samozrejmosťou povedala: "Ale, Annie, my sme sa predsa modlili a Pán Ježiš urobí zázrak. On nás počul a on je dobrý." Beky nemala o vypočutí našej modlitby žiadne pochybnosti.

Potom už neviem, ako to išlo s tou mamičkou ďalej, ale jeden deň pred koncom roka volala domov mojej maminke jedna pani. Čítala si odo mňa nejaký článok a chcela mi odkázať, že je dobre napísaný a že ju zaujal. A zároveň sa chcela s mojou maminkou porozprávať, ako sa našim vodí po požiari, ktorý mali v dome.

Dlhšie sa v telefóne zhovárali a potom tá pani spomenula aj trápenie, ktoré mali nedávno vo svojej rodine. Jeden manželský pár z ich rodiny sa veľmi trápil, lebo boli už dlhé roky bezdetní. Ale predsa po deviatich rokoch sa im pred Vianocami narodilo vytúžené bábätko. Dievčatko. Bolo úplne zdravé, ale mamičkin organizmus to nezvládol a po pôrode nastalo prudké krvácanie z maternice. V poslednom období sa to stalo viacerým mamičkám na Slovensku a ony zomreli, lebo lekári im nevedeli pomôcť.

Táto mamička stratila už veľa krvi, bola v umelom spánku a v riziku, že zomrie. Krv sa z jej tela valila prúdom... Ale potom sa stal zázrak, lebo lekári našli riešenie. Podarilo sa im vyoperovať maternicu a krvácanie zastaviť. Mamička sa postupne zotavovala a práve v ten deň, ako volala nám domov tá pani, mamičku konečne z nemocnice prepustili domov v úplnom poriadku. Jej život bol zachránený! Už nebude môcť mať viac ďalšie svoje bábätko, už nemá maternicu, ale žije a jedno dieťatko, po ktorom tak veľmi s manželom túžili, doma už majú. :-)

Bolo veľmi mocné, ako mi moja maminka hovorila, čo spomínala pani v telefóne. Presne to sedelo na tú neznámu mamičku, za ktorú sme sa s Beky modlili a kde Beky toľko verila, že ju Pán Ježiš naozaj zachráni a že iná možnosť ani neexistuje.

Overovala som si to potom aj cez kamarátku, či je možné, že ide o tú istú osobu a kamarátka bola v nemom úžase, skadiaľ viem, ako to ďalej pokračovalo. Opýtala sa svojich známych a naozaj to sedelo! Bola to presne tá mamička!

Svet je naozaj maličký. Keď pôjdem zase ku Beky a poviem je, ako to skončilo, bude sa veľmi tešiť a jej viera ešte viac porastie. :-)

Tak to je také čosi veľmi vzácne, čo sa stalo... :-)

annie

Anna Mezovská

Anna Mezovská

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pochádzam zo stredného Slovenska. Študovala som environmentálnu chémiu a následne som absolvovala štúdium dokumentárnej fotografie a misijnej práce v zahraničí. Krátko som sa na univerzite venovala i štúdiu výživy ľudí. V súčasnosti sa venujem fotografii, cestovaniu, písaniu a práci s deťmi. Mám veľmi rada beh na dlhé trate, lyžovanie či plávanie, maľbu, prácu v záhrade, zvieratá, kreatívnu ručnú tvorbu a grafický design.“Rabbit's clever," said Pooh thoughtfully."Yes," said Piglet, "Rabbit's clever.""And he has Brain.""Yes," said Piglet, "Rabbit has Brain."There was a long silence."I suppose," said Pooh, "that that's why he never understands anything.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDeťom

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu