reklama

Kukurica

Pred domom, kde bývame, je obrovské kukuričné pole, no nepatrí nám. Naše malé políčko sa nachádza na našom pozemku. Ukrýva sa medzi naším a susedovým domom. Moja maminka spolu s ocinom na ňom od nepamäti pestujú zeleninu od výmyslu sveta. Nájdete tam zemiaky, fazuľu, papriku, paradajky, kaleráb, kapustu, mrkvu, petržlen, cibuľu, hrach, reďkev, tekvicu, uhorky, ale i kukuricu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Každý rok skoro na jar ocino privezie od suseda kravský hnoj, a potom vytiahne rýľ a porýľuje celú záhradu. Pre moju maminku to znamená, že sa začína nová pestovateľská sezóna. A tak zájde do obchodu, kúpi semienka či všelijaké priesady, a keď prvé mrazy pominú, začne sadiť.

Vlastne, aby som nezabudla, rodičia majú pole akoby rozdelené. Ocino má na starosti zemiakovú časť a maminka tú zvyšnú, zeleninovú časť.

Kedysi všetci ľudia na našej ulici pestovali vo svojich záhradkách plodiny. No postupom času sa začali viac spoliehať na veľké nákupné strediská v neďalekom meste, kde dostanú zeleninu za lacný peniaz. A to ešte nehovorím o akciách. Je pohodlnejšie ísť do obchodu a kúpiť si, čo potrebujeme na nedeľný obed, ako si to vlastnoručne vypestovať vo svojej záhradke, veď veľakrát príde nečakané sucho či obrovské lejaky, ktoré dokážu i celú úrodu zničiť a chudákovi pestovateľovi nezostane nič. A tak musí ísť tiež do obchodu ako ostatní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ktovie, či je to len lenivosťou alebo aj nedostatkom času, či kvôli iným príčinám, že sa zeleninové záhradky na našej ulici, pomenovanej práve po nich, premenili na okrasné. Neviem.

Moje kamarátky z ulice sa vždy čudovali, keď sa prišli k nám hrať, prečo pestujeme kukuricu, keď nám rastie zadarmo priamo pod nosom. Všetky maminky mali svoje záhradky, kde pestovali všelijakú plodinu okrem kukurice. No moja maminka bola výnimočná. I napriek tomu, že kukurica rástla rovno pred naším domom, každý rok ju naďalej vytrvalo sadila. Najskôr som i ja nechápala, prečo to tak maminka robí. Veď keby sme ju nesadili na našom políčku, mali by sme viac miesta na zemiaky, ktoré každý rok zjeme aj tak skôr, ako príde jar, a nemuseli by sme ich dokupovať. A sladučkú kukuricu by sme si natrhali z poľa za cestou. Všetci to tak robili. Len my nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz, keď som už trošku väčšia, chápem, prečo to tak robila moja maminka. Nechcem sa vyhovárať na svoju lenivosť, či prefíkanosť, že to tak robia všetci. Nie, všetci to nerobia. Kradnúť sa proste nemá a basta! Som veľmi rada, že mám takú múdru maminku. Aj ja chcem byť taká, keď budem raz veľká ako ona.

Anna Mezovská

Anna Mezovská

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pochádzam zo stredného Slovenska. Študovala som environmentálnu chémiu a následne som absolvovala štúdium dokumentárnej fotografie a misijnej práce v zahraničí. Krátko som sa na univerzite venovala i štúdiu výživy ľudí. V súčasnosti sa venujem fotografii, cestovaniu, písaniu a práci s deťmi. Mám veľmi rada beh na dlhé trate, lyžovanie či plávanie, maľbu, prácu v záhrade, zvieratá, kreatívnu ručnú tvorbu a grafický design.“Rabbit's clever," said Pooh thoughtfully."Yes," said Piglet, "Rabbit's clever.""And he has Brain.""Yes," said Piglet, "Rabbit has Brain."There was a long silence."I suppose," said Pooh, "that that's why he never understands anything.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDeťom

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu