reklama

Kvietok

Vo svojej izbe v kvetináči pestujem jeden kvietok - orchideu. Kúpila som si ju raz v obchode, lebo sa mi veľmi páčila. Túžila som mať doma niečo živé a pekné, o čo sa môžem starať a z čoho mať radosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
(1. kvietok)
(1. kvietok) 

Orchidea spočiatku pekne kvitla a naozaj sa jej darilo, ale potom sa s ňou čosi stalo... Začala strácať kvety a neskôr aj všetky listy. Postupne vyschýnala. Nevedela som prečo. Rozmýšľala som, že ju asi budem musieť vyhodiť, lebo sa na ňu už nedalo pozerať. A dávať jej nádej, že to prežije? To bolo trúfalé.

Asi rok bola taká veľmi smutná, zvädnutá vo fialovom kvetináči položenom na starom šijacom stroji pri okne, no potom jej, na moje obrovské prekvapenie, začali dorastať nové zelené listy. Ale aj tak stále dlho vôbec nekvitla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až raz pred niekoľkými mesiacmi som nečakane objavila na nej rastúcu stonku s púčikmi. Bola som tým tak veľmi potešená, že som chcela ihneď tú stonku pripevniť ku drevenej paličke, aby rástla rovno a bola naozaj krásna. Veď som na ten kvietok čakala tak dlho! Nadšene som ju chytila medzi prsty a predstavte si, ja som tú stonku zlomila... Ale až tak veľmi, že bolo jasné, že už z toho naozaj nič nebude. Všetko zoschne a žiadne vytúžené kvietky nebudú...

Nie, nie som ten energický, prudký typ človek, ktorý robí veci nepremyslene a príliš akčne. Práve naopak, snažím sa konať vždy pokojne, citlivo, jemne a radšej si niečo viackrát poriadne premyslím, kým do toho naozaj idem. Ale tu, v tejto situácii ma to nadšenie tak unieslo, že som úplne zabudla rozmýšľať. Bolo mi to ľúto, lebo to bol veľmi dlho očakávaný kvietok. Úplne ma to až hlboko v mojom vnútri bolelo, že som ho zlomila...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekto by povedal hlúposť, že veď to bol len obyčajný kvet! Áno, ale keď to je zároveň niečo, po čom veľmi túžite, o čo sa už dlho staráte a na čo už dlho čakáte a stane sa vám čosi takéto, tak vás to vie poriadne zamrzieť. Lebo stačilo tú stonku chytiť len trochu inak a vôbec nič by sa nestalo. Zrazu však bola zlomená a na jednom mieste aj poriadne prasknutá. Veľmi ma to mrzelo.

No potom som si spomenula, že keď tu bol na Zemi Boží Syn - Pán Ježiš, stretával sa s ľuďmi. Mnohí boli veľmi chorí, modlil sa za nich a tí ľudia boli uzdravení. Viem, že i keby sa modlil za čokoľvek iné, a špeciálne za živé stvorenie, i to by vyzdravelo. Lebo všetko bolo stvorené na to, aby chválilo Pána Boha. Aby hovorilo o tom, aký je Boh veľký a mocný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, či aj vy pestujete nejaké rastliny v dome alebo v záhrade. Možno ste si všimli, ako reagujú, keď sa o ne nepostaráte.

Rastliny sú veľmi špeciálne citlivé na kvety. Keď majú kvitnúť a niečo nepredvídané sa udeje, prvé, čo sa stane, je, že odumrú kvetové časti. Tak je to nastavené, aby rastlina prežila. I keď nepolejete rastlinu, tak prvé zoschnú práve kvietky. Až potom idú na rad ďalšie časti rastliny. Kvet je jednou z najcitlivejších častí ušľachtilej rastliny a keď ho vážne poškodíte, tak je málo pravdepodobné, že to prežije.

Viem však z biológie, že existujú aj opravné mechanizmy tkanív a pletív živých organizmov, no v takomto prípade to bolo bláznivé očakávať, že by mohli pomôcť. Ale mňa to tak celé veľmi mrzelo, že som si trúfla na takú šialenú vec - modliť sa za tú stonku, aby ju Pán Ježiš uzdravil, aby sa naštartovali biologické procesy v rastline a stonka nezoschla, ale aby sa zacelila, zrástla a aby púčiky neodpadli, ale aby pokračovali v raste ďalej a bohato zakvitli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že v živote človeka sú oveľa dôležitejšie veci ako nejaká „burina v kvetináči“. Viem, že sa deje všade navôkol nás veľmi veľa krutých a smutných vecí, že toľkí ľudia trpia vo svete. Viem sama i o svojich rôznych osobných bôľoch a trápeniach, ktoré mám a s ktorými si neviem rady... Ale zároveň viem, aké je srdce Pána Ježiša. Aký On je a čo všetko pre mňa získal, nad čím zvíťazil tým, že zomrel za mňa na kríži. A viem aj to, že On dokonale pozná moje srdce a vie o všetkom, čo sa v ňom deje. A veľmi Mu na mne záleží. Viac, než si len viem predstaviť.

On vedel tú chvíľu i o mojej bolesti kdesi hlboko, hoci sa týkala len obyčajného kvietka.

Poprosila som Pána Ježiša, aby ten kvietok uzdravil. Aj kvietok bol stvorený na to, aby hovoril o tom, aký je Boh všemohúci a veľký a dobrý. Aby Ho oslavoval svojou krásou!

Krátko som povedala svoju úprimnú prosbu Pánovi Ježišovi, aj som sa dosť hanbila, že prosím práve za takú „hlúposť“. A potom som sa už na ten kvet radšej vôbec nepozerala. Nevšímala som si ho, lebo by ma bolelo, keby som ho videla, ako postupne schne a že túžba môjho srdca sa nevyplnila... Bála som sa, že Pán Boh má iné starosti a iné dôležitejšie veci na práci, že je to celé smiešne a že ak ma aj počul, keď som Mu hovorila o tom kvietku, tak že sa iba pousmial a neriešil to.

Takto to robia ľudia a my si potom veľmi často myslíme, že aj Pán Boh taký je, ale On taký vôbec nie je! Jemu veľmi záleží a je všímavý a pozorný a vždy má čas.

O 3 týždne neskôr som sa predsa len odvážila pozrieť na stonku. Nevyschla! Síce sa nezacelila podľa mojich očakávaní, ale žila a púčiky na nej zostali, neopadli a práve naopak, rástli ďalej!

Obrázok blogu

Učí ma to novému rozmeru Božej lásky a Jeho vernosti ku mne. On naozaj pozná i tie najhlbšie túžby môjho srdca! I také, ktoré sa bojím vôbec povedať, lebo si myslím, že by som bola vysmiata. No pre Neho smiešne nie sú, práve naopak, sú pre Neho veľmi dôležité. Dokonca i keď ide o takéto maličké veci, ako bol kvietok. Robí Mu veľkú radosť, keď mi ich môže naplniť.

O tri mesiace neskôr, orchidea naozaj zakvitla. Prišiel jej čas! Rozvinul sa prvý púčik na nádherný kvietok.

A dnes, o ďalšie dva mesiace, kvitne prenádherne. Tak krásne ako ešte nikdy!

Keď Pán Ježiš dokázal uzdraviť môj malý kvietok, tak On dokáže uzdraviť i každú jednu chorobu v mojom tele. A nielen to! On urobí ešte viac! Lebo On je dobrý a všemohúci a naozaj Mu záleží... ♥

annie

Anna Mezovská

Anna Mezovská

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pochádzam zo stredného Slovenska. Študovala som environmentálnu chémiu a následne som absolvovala štúdium dokumentárnej fotografie a misijnej práce v zahraničí. Krátko som sa na univerzite venovala i štúdiu výživy ľudí. V súčasnosti sa venujem fotografii, cestovaniu, písaniu a práci s deťmi. Mám veľmi rada beh na dlhé trate, lyžovanie či plávanie, maľbu, prácu v záhrade, zvieratá, kreatívnu ručnú tvorbu a grafický design.“Rabbit's clever," said Pooh thoughtfully."Yes," said Piglet, "Rabbit's clever.""And he has Brain.""Yes," said Piglet, "Rabbit has Brain."There was a long silence."I suppose," said Pooh, "that that's why he never understands anything.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDeťom

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu