reklama

Nočná scenéria II

Zistila som, že keď človek pozoruje oblohu, príde na nové objavy. Obloha je úžasným zdrojom inšpirácie nielen pre tých „umelecky ladených", ale aj pre úplne obyčajných ľudí, ktorí sa možno nevedia až tak odosobniť a lietať v oblakoch, ako to dokážu napríklad takí básnici. Opäť som mala možnosť pozorovať nočnú scenériu. Teda, všimla som si raz v noci, že mi do izby akosi veľmi intenzívne svietil mesiac. No a keďže ja rada odhaľujem príčiny javov dejúcich sa v mojom okolí, išla som ku oknu skontrolovať, čo sa vonku deje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Napriek toľkej žiare, ktorá mi nedala spať, mesiac ešte nebol v splne. Len dorastal. Mňa však zaujalo, prečo som videla iba jeho žiaru. Kde boli hviezdy? Žeby si to rozmysleli a nechceli svietiť? Veď ony sú predsa s mesiacom dobré kamošky. Keď svieti on, tak svietia aj ony. A keď mesiac nesvieti, tak ony aj napriek tomu vytrvalo držia štafetu svietivosti, pokým sa k nim mesiac opäť nepridá.

„Hmm...? Kam zmizli tie hviezdy?"

Potom mi to docvaklo. Stačilo len zhasnúť lampičku na nočnom stolíku a už som videla aj hviezdy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Tak tu ste, beťárky! Chceli ste sa mi skryť, však? Ale ja som vás prekukla," tešila som sa ako malé dieťa. :-)

Niečo podobné by sa mohlo udiať, keby som stála napríklad na ulici priamo pod verejným osvetlením. Ani tam by som hviezdy asi nevidela. Iba mesiac, pretože on sa proste prehliadnuť nedá. A tak som rozmýšľala, ako môžem tento môj staro - nový objav preniesť do praktického života. A zistila som, že sa dá aplikovať v mnohých oblastiach, ktoré sa nás bytostne dotýkajú. Tak napríklad vo vzťahoch.

Ak túžime mať s niekým úprimný, otvorený a priateľský vzťah a neodstránime všetky prekážky, ktoré sú v našom srdci brániace prijať toho druhého presne takého, aký je, tak taký vzťah nikdy nebudeme mať. Alebo ak sa nebudeme správať čestne voči druhým, tak ani oni nebudú mať dôvod byť takí k nám. Keď však odstránime prekážku, ktorá je toho príčinou, máme právo očakávať čestnosť všade tam, kam pôjdeme. Alebo ak budeme robiť podvody, a myslím aj také úplne malinké, o ktorých sa možno nikto nikdy nedozvie, len my o nich budeme vedieť, tak je logické, že sa to kdesi v našom živote prejaví. A nie pozitívne, ale žiaľ negatívne, čo nechceme. Alebo... Je ešte veľa oblastí, kde nemôžeme vidieť hviezdy v našom živote. Na tie však už musíte prísť vy sami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Be kind and honest and you will live a long life. Others will respect you and treat you fairly.

Buďte láskaví a úprimní a budete žiť dlhý život. Ostatní vás budú rešpektovať a budú s vami zaobchádzať spravodlivo.

With love, annie :-)

Anna Mezovská

Anna Mezovská

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pochádzam zo stredného Slovenska. Študovala som environmentálnu chémiu a následne som absolvovala štúdium dokumentárnej fotografie a misijnej práce v zahraničí. Krátko som sa na univerzite venovala i štúdiu výživy ľudí. V súčasnosti sa venujem fotografii, cestovaniu, písaniu a práci s deťmi. Mám veľmi rada beh na dlhé trate, lyžovanie či plávanie, maľbu, prácu v záhrade, zvieratá, kreatívnu ručnú tvorbu a grafický design.“Rabbit's clever," said Pooh thoughtfully."Yes," said Piglet, "Rabbit's clever.""And he has Brain.""Yes," said Piglet, "Rabbit has Brain."There was a long silence."I suppose," said Pooh, "that that's why he never understands anything.” ― A.A. Milne, Winnie-the-Pooh Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDeťom

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu